Na vrchol Blanského lesa - etapa I.
(zelená trasa č. 3335)
 
 
Klepnutím zvětšíte...
Vodojem na okraji Českých Budějovic
Klepnutím zvětšíte...
Na hrázi Homolského rybníka
Klepnutím zvětšíte...
Rozcestí pod Klukem
Klepnutím zvětšíte...
Náves v Mříči
Naše dnešní trasa patří k těm nejklasičtějším, je ale v některých úsecích velmi náročná a především velmi dlouhá. Její popis proto rozdělíme na dvě etapy.

Putování začínáme na okraji Českých Budějovic na konečné zastávce trolejbusů na sídlišti Máj II. Tady startuje rovněž modrá 1281. Projdeme příměstským lesem Bor kolem bývalého hostince U Hada, přejdeme silnici na Dubné a stoupáme k okraji lesa. Tady se mezi stromy objeví vodojem v podobě létajícího talíře, takže si tu v určitých místech pod příznivým úhlem můžeme pořídit celkem zajímavou fotografii přistávajícího ufa. Na křižovatce lesních pěšin mineme tajuplná boží muka, zhotovená z obyčejného železničního pražce, opředená zkazkami o záhadných sebevraždách. Nedaleko je rozcestí zvané Vlčí jáma, kde začíná žlutá 6321. Lesem se dostaneme k silnici a po hrázi Homolského rybníka dojdeme do Třebína a kolem nových vilek do Kaliště u Lipí. Zajímavá je tu návesní kaple sv. Jana Nepomuckého z roku 1872, za prohlídku stojí i řada selských usedlostí. Poblíž Závratského rybníka se k nám na čas připojí modrá 1233. Projdeme lesem a jsme v Hradcích. Mineme kapličku s lípou, přejdeme údolíčko se samotami a jsme v osadě Slavče s návesní kaplí a řadou selských stavení. Křižujeme žlutou 6328 a za vsí prudce vystoupáme lesem do sedla vrchu Kluk. Na vrcholovou skálu s výhledem na Kleť můžeme vystoupat po červené 0152, která zde naší trasu křižuje. Jihozápadním svahem pak sestoupíme k silnici, po níž dojdeme do Mříče, kde, stejně jako snad ve všech okolních osadách, najdeme řadu lidových usedlostí z druhé poloviny devatenáctého století. Zajímavostí je jistě i rozestavěná úzkorozchodná dráha k dolům na niklovou a zinkovou rudu Perk mezi Brlohem a Chlumečkem. Tuto dráhu začali v roce 1944 stavět nuceně nasazení učitelé a úředníci, a tak se jí říkávalo Kantorská dráha. V roce 1945 byla zastavena stavba, v roce 1947 pak byl svršek úzkorozchodky zlikvidován a dochoval se pouze místy patrný násep. Na konci Mříče u nádraží Křemže etapu zakončíme. Druhá část etapy povede přes Holubov a Kleť do Českého Krumlova.
 
 

Webdesign: NEBE s.r.o.        Copyright: © Blanský les - podhůří